lauantai 18. kesäkuuta 2016

MINIREISSU TALLINNAAN

Moipsis!

Oon nyt ollu tasan viikon kesälomalla <3 Ja toinen viikko vielä edessä. Sitten alkaa työt uudessa työpaikassa! Hurjaa..

Käytiin Tasan Viikko sitten Helinän kanssa Virossa pytörähtämässä yksi yö. Lähdettiin perjantaina onnibussilla klo 20.30 kohti helsinkiä ja perillä suunnistettiin entisen joukkuelaisen kämpille nukkumaan noin neljäksi tunniksi, mikä oli älyttömän ihana juttu <3 Ois ollu turhauttavaa maksaa hotelliyöstä neljän tunnin takia..
 Aamulla suunnistettiin bussilla lauttasaaresta olympiaterminaaliin, josta laiva lähti 8.00 kohti Tallinnaa. Meillä oli hytti menomatkalle, joten saatiin nukuttua vielä reilu tunti, käytyä suihkussa ja vähän ostamassa namuja tax freestä ;P

Heti kun päästiin maihin, lähdettiin suunnistamaan kohti hotellia. Oon ollu kyseisessä hotellissa useamman kerran aiemmin, mutta vähän takkuili muisti ettei ihan ulkoa osannut suunnistaa. Onneksi meillä oli kartta.
Saatiin huone heti ja vietiin romppeet sinne ja lähdettiin aikalailla heti etsimään ruokapaikkaa ja rottermannilla ja virukeskuksessa shoppaillessa vierähtikin sitten useampi tunti.

Shoppailun jälkeen vietiin ostokset hotellille ja hengailtiin siellä hetki, ulkonakin nimittäin tuli vettä aika reilusti tässä vaiheessa.
Ihania ostoksia löytyi! Pitänee muistaa kuvailla ne tänne piakkoin.

Kello alkoi olla jo sen verran että taas piti päästä syömään. Hörpittiin myös muutamat sidukat huoneella.

Lähdettiin siis kohti vanhaa kaupunkia. Se oli ihanampi kuin muistin. Oon ollu ylä-asteelainen viimeksi vanhassa kaupungissa käyneenä. Osasi nyt katsoa kaupunkia ihan eri silmällä.
Pikkuisen ilma hämärtyi alkuillasta, muttei onneksi ihan pimeäksi vetässyt, niin sai muutamia kuvasia otettua. (puhelimella kaikki).
Tietenkin itsellekin jäi terävämpin kuva vanhasta kaupungista valoisampana.
 Löydettiin yks mukava ruokapaikka isolta aukiolta,  joka oli siis terassityyppinen. Isot katokset ja lämpölamput asetettuna ympäriinsä, hyvin siis tarkeni. Vilttejä oli myös lainattavissa.
 Tässä vaiheessa meille molemmille tuli vähän huono olo, koska hotellilla oltiin syöty sipsuja ja karkkia ennen lähtöä.. Sitten mä vetäsin pizzan ja Helinä Lohta ja muusia. Piti oikeesti pitkä hetki sulatella et jaksettiin jatkaa matkaa. Meinas ruveta nukuttamaan oikein kunnolla.

Käveltiin ympäriinsä ja etsittiin yhtä kehuttua yökerhoa. Löydettiinkin se ja mentiin sinne ihan ensimmäisten joukossa, koska pihalla alkoi olla sen verran viileä, ettei viitsinyt turhia seisoskella.

Yökerhon tilat oli hienot ja puitteet kunnossa. Edulliset hinnat myös.  Miinuksena kuitenkin yksitoikkoinen musiikki.

Sitten lähdettiinkin suunnistamaan takaisin hotellille.

Yllätyttiin miten helppo olikin loppupelissä kulkea paikasta toiseen ja kaikki oli mukavan matkan päässä hotellista.

Aamulla sitten aamupalalle, kamat kasaan ja huoneen luovutus. Matka jatkui kohti satamaa, matkalla kävästiin marketissa hakemassa vähän evästä koska laivalla on kallista syödä :P
Tulomatkan laiva oli nopempi 1,5h nopeampi. Istuskeltiin ja torkuttiin se matka. Nyt ei ollut siis hyttiä.
Helsingissä olikin sitten yli 4h aikaa pyöriä ennen bussin lähtöä (20.15) Jyväskylään.
Käytiin syömässä hard rock caffeessa. Helinä niin kovasti suositteli ja ei turhaan! Tykkäsin tosi paljon. Tunnelma tosi kiva, rento ja amerikkatyylinen. Ja mikä parasta. Ruoka oli ihan sikahyvää!

Ei voitu oikein kauppoja kiertää, koska oli sunnuntai ja kaikki meni kiinni JA mulla oli kaameet kantamukset. Olkapää huus hoosiannaa oikeasti. Huhhuh. Istuskeltiin kampin pihalla ja sitten mentiikin hyvissä ajoin odottamaan bussia, että päästiin vierekkäin istumaan.

Semmoinen Viron reissu. Meillä oli kyllä kivaa! <3 Mutta kyllä väsytti kaikki univelat ja reissaaminen vielä sen muutaman päivän reisssun jälkeen. Jännä vaikka kyse tosiaan pe-su välistä. Kyllä siinä saa itsensä väsytettyä.
Mutta olipa hyvä loman aloitus :)

Eilen sitten juhlittiin ihanan Teresan 20v synttäreitä. Paljuiltiin ja vietettiin iltaa isolla porukalla! Oli todella onnistunut ilta. Sen tekee ihanat ystävät <3

Ylemmät kaksi kuvaa ovat viikon alusta. Käytiin paistattelemassa satamassa päivää!

Koitan ottaa kaiken ilon irti vielä mun viikosta ja yhdestä lomapäivästä. Juhannuskin kolkuttelee jo ovella. Kyllä aika juoksee!